Mysstund med familjen

Har kommit hem från Jävre efter en dag med släkten. Vi var 20 personer som träffades hos moster Gudrun för att äta den årliga tomtegröten med mandel och  klämma och känna på julklappar.
Jag kom precis på att jag glömde min vinst....gissade rätt på ett durkslag =)

2008 var det mormors tur att få mandeln och få läsa en jul dikt ut boken. Hon valde en som hette "Högsommar i juletid" och den var jätte fin. Det är sånna här tunder som kankse inte är så märkvärdiga nu men sedan, då det tråkiga händer att mormor inte finns längre, så kommer man att komma ihåg våra stunder tillsammans och uppskatta dem så otroligt mycket. jag önskar hon kan finnas bland oss för alltid. På ett sätt gör hon ju det men i det fysiska livet. Morfar har vart med oss idag...

Det har vart såå mysigt. Fannie har legat i min famn på soffan nästan hela dagen och Jesper har skuttat runt med sitt sockerrus efter allt godis. Ellen var mest mamma kär då Lisa vart borta i två veckor. Det var också riktigt trevligt att Fredde kom fastän han och Lisa har separerat.

Jajja, nu ska jag se klart Miami ink och sedan börjar Wallander. Blir nog att krypa ner i sängen och se den filmen där och förmodligen göra en tidig kväll =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0