Vild Hasse fyller 70 år

I 40 år har han rest runt som korvhandlare och vagabond. En svensk mästare i munvighet som drar oförglömliga ramsor och rim. Den 20 april fyller korvhandlaren Vild-Hasse Bengtsson 70 år.

image149


Från att i ungdomen varit sjöman, FN-soldat i Kongo, trubadur började han studera till präst, men slutade till sist som korvhandlare.
Alla som besökt Öjebyns eller Jokkmokks marknad har väl fastnad framför den munvige korvgubben som i en skön blandning av nästan religiös övertygelse och produktinformation prisat sin korv.

En och annan körvsnärrt han man fått smaka =)

"Jag är tacksam att jag fortfarande kan hålla tempot och när min dag kommer hoppas jag att få stupa med lappskorna på och en korv i näven."

Jag har vuxit upp med att fått lyssna på Hasses historier och sagor och kan bara säga att det har vart skoj..han är en störtskön gubbe =D


Grattis!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jo det är skrämmande hur det kan gå.. När han såg min motorcykel så skakade han bara på huvudet haha.. tror nog att man aldrig kommer fatta, han var ju så pigg å aktiv! alltid glatt hejande när vi möttes på promenaderna, stanna och surra ett tag.
Känns som att det kommit en "dödsperiod" när folk bara dör :(

Å du fyller ju år snart! Grattis i förskott :) ålderspanik som jag? snart sitter man där i vid köksbordet med 90 år på nacken, sen smäller det bara till och man ligger dö i gungstolen :P pessimist, jag vet ;P

2008-04-16 @ 10:05:31
URL: http://meiam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0