Otursdag javisst! (Varning för känsliga läsare) =P

För ganska många år sedan, mer exakt tre år sedan, på nyårsdagen fick jag såna extrema smärtor i regionen nedre delen av magen....under kvällen blev det värre och värre, tills jag låg på sängen och bara grät & grät.....självklart blev min underbara älskling och hans pappa ganska oroliga så de började ringa till mina förälldrar, som då var onyktra och började ragga skjuts in till Norrmalm.....det hela kändes som timmar för mig men det var nog bara några minuter som allting hände på....men min smärta gick inte över utan Ulf, min svärfar, ringde efter ambulansen!
När ambulansen kom så upptäckte vi att båren inte gick uppför trappen eftersom huset är jättegammalt och K-märkt med en knepig spiraltrapp...jag hade för ont för att gå men då kom precis min mamma och pappa, och genast känns allting mycket bättre, fast det gjorde lika jävla ont....pappa lyfte upp mig och jag fick rida på hans rygg hela vägen ner för trappen och sen bar det av till akuten....där fickjag kraftiga piller mot smärtan och sen konstaterade dem att det var en äggcysta som spruckit......Detta kan tydligen vi kvinnor ha i samband med ägglossningen.....Man kan ha det en gång i sitt liv, ingen gång, eller varje gång...som tur var har jag inte haft det någon fler gång förens i går kväll!!

Jag kännde på eftermiddagen att det ömmade i magen men det var efter maten som jag kände vad som var på gång...självklart så hade vi inga värktabletter hemma så det blev en biltur i ilfart in till stan för att hinna in på apoteket....Proppade sedan i mig flera Panodil Zapp för att de fort skulle ta bort smärtan...men de tog bara bort lite grann.....låg på soffan resten av kvällen och ojade mig....Det låter som en fjuttig sak men det gör så förbannat ont!!
Idag kan jag inte gå som folk...om man rätar på rygen så att magen sträcks ut så gör det jätte ont!!

Men till råga på allt så var inte den enda smärtan jag hade i går och idag....jag skar mig nämligen när jag skar lök till middagen!!
Visst brukar man skära sig ibland men igår var det ett rejält jack...och i en konstig vinkel...Lyckades delat hela min långfingernagel från toppen och innåt, inte tvärsöver som man brukar göra! 



Love Elin




"Liten nyckel kan öppna stor dörr" - Turkiskt ordspråk

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej!

Jag sökte lite på nätet om just det här och fann dej.

Varför har man inte hört om något sånt här innan det händer en själv. Tur att man inte är ensam.

Hur mådde du dagarna efteråt?

2009-01-22 @ 12:39:35
URL: http://brickface.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0