Sjuk, långtråkigt, orkar åssit, inge på tv, sett alla filmer, händer inget för tillfället = inget rolet att blogga om = En lista

Förmodligen den längsta rubriken någonsin...utan att ens vara rolig!!
Just nu e jag så less på att inte orka göra nått, att bara ligga på soffan och nöta MTV och gamla filmer som man sett ett antal gånger. När man e frisk, har ork och en massa saker att göra så kan man ibland tänka:

"oj vad skönt det skulle vara att bli förkyld och få lägga sig på soffan och bara mysa"

...men fy fan, så ska jag aldrig mer tänka, för det finns inget tråkigare än att ligga ensammen hemma i flera dagar utan att gå utanför dörren...knappt att jag orkar släppa in och ut katten!! Är jag den enda som kan tänka så elkler brukar ni andra det också?!

Men för att fördriva lite tid här på datorn har jag fyllt i en lista...De flesta vet säkert redan allt detta men nu har jag fördrivit lite tid i alla fall =D

ALLMÄNT.
1. vad heter du?
Elin Margareta Nilsson
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Amanda, Marielle
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Marielle
4. vilket stjärntecken är du? Oxen och Väduren (precis på skiljedatumet, olika i olika tidningar)
5. vilken årgång är du? 87
6. vart bor du? Storfors, Piteå
7. bott utomlands? Nej.
8. flyttat antal gånger? 1 gång på riktigt...
9. vart skulle du vilja bo? I Gbg =D (En större stad med härlig mentalitet, lite som piteandan)
10. yrke? På gång att bli banktjänsteman.

UTSEENDE.
1. hur lång är du?
165 cm
2. hur mycket väger du? För mycket!!
3. hårfärg och frisyr? Alldeles för rött och kort för min smak...så ere när ens kusin e frisör...alltid en massa experiment!!
4. ögonfärg? Blå, ibland gröna.
5. mest nöjd med? Hm, ska det vara nått så e de väl mina läppar....fast samtidigt tycker jag inte om dem... Tycker o mina amorsbågar! =)
6. minst nöjd med? För lik min pappa i hela kroppen, som en man alltså! För maskulina muskler, som tex vaderna!
7. skostorlek? 38-39
8. glasögon? Ja, ibland =P
9. har du några piercingar/tatueringar? Fem piercingar och taturing på väntelistan hos Left hand tattoo.

FAVORITER.
1. filmer?
Drama-komedier. Coute Ugly, Honey, Grease, Pursuite of happyness...
2. låtar? Mycket...Sister hazel, Creed, Fergie...
3. årstider? Sommar och sol!!
4. mat/dryck? För det mesta husmanskost men det är gott med kina mat och grillat. Dricker mest Vatten och såklart blire lite vin på helgerna =P
5. djur? Katten Tiger, Katten Dimma, Leguanen Gandalf och "delägare" i hunden Sally & hästen Macke.
6. färg? Brun och grön.
7. parfym? Emporio Armani Night
8. tv-program? Greys anatomy, Desperate housewifes, Scrubs och Ugly  betty.
9. sysselsättning? Vintertid=snowboard och pyssel. Sommartid=Sola, bada och åka båt.

KLÄDER.
1. vad använder du just nu för jacka?
Svart ullkapa och parkas.
2. vad använder du just nu för skor? Svarta stövletter och bruna le coq sportif.
3. favoritfärg på kläder? Svart (mörka)
4. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Ett par sköna varma stövlar och en ny snowboard jacka.
6. favoritaffärer? Många olika, men kanske mest Vero Moda, Vila, Carlings och HM.
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Jätte olika beroende på hur mycket pengar det finns och hur mycket snyggt man hittar...men kankse ett snitt på 1000 kr i månaden....Ingen aning egentligen!
8. vad har du för byxstorlek? tyvärr 42.
10. vad har du för tröjstorlek? Medium oftast.

BLANDAT.
1. vad heter din morfar?
Han hette Harry Karlsson.
2. vad har du i din jackficka just nu? Nyckelknippan, försvarets läppsyl och busskortet.
3. vad är du beroende av? Sömn, kärlek, shopping och läppsyl.
4. vilket land kommer du i från? Sverige.
5. vad tror du på? Ett liv efter döden.
6. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Är kristen, men inte troende.
8. vad köpte du senast? Blommor för att göra jularangemang.
9. har du nåt husdjur? Japp!
10. vad bor du i? Villa.

PRYLAR.
plånbok:
Stor svart skinn med mycket fack för kort.
tandborste: Jordan individual.
smycken: Fejkade töjringar, två förlovningsringar (min egen på rätt finger och min gammelfarmors på andra handen).
solglasögon: Inte nu men i byrålådan ligger ett par stora flugbrillor.
underkläder: Just nu ett par vita trosor från Calvin Klein och ett svart Linne.

Nu ska jag äta nått...


Love Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0