Lucia kröning 2007

Piteå stadskyrka är väldigt vacker utifrån speciellt, inte så märkvärdig på insidan. Nu i kväll har jag och Emma vart och sett kröningen av 2007 års lucia. En trelig stund blev det i kyrkan och julstämningen börjar komma mer och mer!
I morgon äre Lucia och det brukar vi i vår familj fira väldigt speciellt...min morfar fyllde nämligen år då när han levde men sedan han gick bort så har vi fortsatt att fira denna dag. Kanske inte så mycket lucia utan mer för att få träffa släkten, mysa och må gott. Tomtegröt till middag med en mandel är standard och den som får äran att äta mandeln får också äran att läsa en dikt från en gammal julbok. Sedan skriver vi upp vem som läste vilken dikt vilket år, så nästa år måste en ny dikt läsas!
Men det tråkiga med detta års lucia är att vi inte kommer att fora något i morgon...min mormor fick en tio-attack (hjärnblödnign) idag så vi kommer att hälsa på henne på sjukhuset och fira "Lucia" på Måndag istället. Vi kommer ju att fira men på fel dag.

Sött barnbarn som man alltid är så ska jag i morgon bitti åka upp till mormor med lussebullar och lite glitter i håret. Kanske till och med ett ljus i handen =)


Love Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0