Jul helgen

Nu har jag inte bloggat på ett par dagar men det har varit fullt upp, har inte ens startat datorn sedan den 23 december... stort för att vara jag! =P

Men men, Julhelgen har iaf vart helt ok!

23 december
Jag och älsklingen har passat på att sova väldigt länge nu över jul och har i snitt stigit upp klockan 12 varje morgon. Steg upp sent denna dag, satt i morgonrock hela dagen framför tv och bara slöade. sen på kvällen var det dags för det årliga julfirandet med Crilles pappa och Camilla. Middagen hade vi hoppats skulle vara nått annat än julboord, men så var det inte! det blev första julbordet + en smarrig Irlänsk potatisgratäng med bacon.
Efter middagen var det daggs för det roliga, julklappsutdelning! =) Fick en stor vas med svart ris av Camilla och Ulf samt 4 ljuslycktor. men det roliga var det Ulf och Camilla fick av oss...en bok om barnuppfostran och stadier barn går i genom...=) Riktigt skoj om Ulf läser den =P

24 December - Julafton
Klockan 12 var det Roknäs som gällde. Firade hela eftermiddagen med mor & far samt all släkt på pappas sida. En folksamling på 25 pers. Missade dock julens höjdpunkt, Kalle! Det var just då som den oerhört sexiga tomten anlände (tomten var alltså min mamma med en kudde på magen och baken, ett skärp därimellan som bildade en gigantisk valk, Haha). På kvällen bar det av till Svartudden till Crilles morbror Robert och kusinerna. Där blev det julbord för andra gången den dagen och en massa julklappsöppnande. Jag fick mig min Ipod och mina älskade skor =) Sen fick jag en snygg tröja/tunika av Kicki, lite parfym, tjocksockar, ett halsband mm. Det blev en lyckad julafton som avslutades hemma hos Westerlunds förälldrar med lite Wii spelande.

25 December - Juldagen
En lång sovmorgon och sedan morgonrocken på tills det bar av till Roknäs för julbord IGEN!! Började vara less redan efter abdra julbordet... Men men, det var bara att trycka i sig det en gång till och sedan blev det fest på Räkstigen hos Thomas och Kicki. Väl där var festen rolig tills älsklingen skar sig på den rostfria diskbänken....en j*vla massa blod och sen blev det för mycket för Crille...klockan var bara kring halv tio när han örjade spy, så han fick skjuts hem och blev nerbäddad i sängen...sen for jag och Micke ut på Normalmia. Det var helt OK där, massa rolig nostalgi musik och många hemvändare =) Tyckte dock att vissa kunde hört av sig....

Det  var min julhelg i korta drag...Nu har jag hunnit jobba två dagar och det är redan helg igen!
Snart ere Nytt år också!!

image80
Mamma (tomten) med kusinbarnen Hugo, Denize och Molly.


    
Hanna, Simon, Hanna igen, Tomten och Molly & Älsklingarna Crille och Leo.

    
De olika ställenas julgranar.


 


Ikväll ska jag, Emma och Linn sitta på Roasters och mysa och surra en hel del! Mysigt skare bli!! =D


Love Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0